top of page

How is my weightloss journey going


Mijn lieve trouwe volgers/lezers, waar moet ik beginnen? De intro klinkt veel belovend, maar daar blijft het ook bij. Waar zal ik beginnen? Bij het feit dat ik totaal de weg kwijt ben of dat ik algeheel ontspoord ben? Na al die jaren diëten, vasten, eetschema’s en sporten ben ik mij er echt wel bewust van wat ik wel en niet mag eten. De algehele frustratie ontstaat echter met de weegschaal. Of hij luistert niet of hij kiest zelf welke cijfertje hij neerzet(brutaaltje). Na mijn Sonja bakker avontuur bleef het redelijk stabiel. Na mijn eetschema en de gymbibble ook, MAAR NU?! Ben gewoon weer 2 kilo aangekomen en geen idee hoe de onsjes mij bekruipen(verstoppen deze zich onder mijn bed en ‘s avonds pakken ze me aan? Dat zal het wel zijn!!). Ben wel iets geminderd met sporten(van 4/5 keer in de week naar 3?), maar dit is ook om mijn knie blessure(soms luister ik naar m’n lichaam, heel soms). Verder ben ik er nu wel achter dat sporten een bijzaak is. Het gaat om de voeding en die moet je aanpassen, MAAR HOE?! Heb serieus na al dit zonde vrij leven opeens weer behoefte aan rommel(alles wat slecht is, is ook gewoon rommel. Door en door geconserveerd, MAAR ZO F’ing LEKKER!). Ik ben mij hier zo bewust van, maar kan het gewoonweg niet laten(ze zeggen je moet het laten, maar wij gaan het niet laten, NEE *Jonna Fraiser voice*). Dit wil niet zeggen dat ik het elke week doe trouwens. Kan nu al deze jaren mijzelf eindelijk in bedwang houden(wat ikzelf al een hele prestatie vindt). Heb wel een gezonde balans gevonden tussen gezond leven en zo afentoe een zak chips. Maar die zak is funest voor je ‘lovely’ body. Wil niet zeggen dat je na eenmaal slecht eten opeens aankomt, maar dit gebeurd wel als je al voldoende hebt gegeten en als je die zak open maakt, niet een handje neemt, maar de hele zak(wat dan pas voldoening geeft, als je de bodem ziet). Het blijft dus ook voorlopig een strijd tussen 'wat kan ik eten' en 'wanneer'(wou eigenlijk typen 'wat ik mag eten', maar we leven in 2017 en we zijn geëmancipeerd. Dit wil zeggen dat niemand jou verteld wat jij wel en niet mag, zeker eten niet!) Zoals jullie het lezen ben ik totaal de weg kwijt in mijn afslank proces. Zou willen dat alles veel gestager ging en dat mijn struggles minder waren. Hoewel ik op dit moment wel een goede relatie heb met mijn lichaam, is de relatie tussen mij en mijn weegschaal een ander verhaal. Ik probeer ook echt wel te letten op wat ik eet, maar merk dat ik daar heel veel moeite mee ervaar. Het is niet dat het ongezonde mij trekt, maar na een lange dag werken merk je pas dat je je lichaam te kort doet. Dit in combinatie met slecht slapen? Is funest voor mijn ‘Kim K’ body in de making. Toch heeft er ook een positieve beweging plaats gevonden in dit proces en dat is dat ik mijn lichaam kan waarderen. Hiernaast is ieder lichaam anders en is het gemiddelde vrouwen lichaam niet ontzien van vetjes. Er wat aan doen? Top, maar het aller belangrijkste is dat je van je lichaam houdt. So let’s keep this journey going! Xoxo

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page