top of page

De belangrijkste relatie die wij voor lief nemen


Ik zat laatst te denken, wat voor blog ik jullie weer zou schenken(jaja ik ben de sint geworden, maar dan liever Piet, want die heeft ten minste die echte kado’s. En nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het ook niet erg vindt om met een ‘donkere’ man mee te moeten in een zak xD). Maargoed alle gekkigheid op een stokje, kwam erachter dat ik veel blogs over het leven, mijn leven schrijf, maar dat doe ik natuurlijk niet allemaal alleen(het schrijven wel, dat is mijn hobby natuuurlijk), maar ben natuurlijk ook een product van mijn omgeving. Naast dat ik natuurlijk twee lieve verstrooide ouders heb, heb ik een legio aan lieve vriendinnen(zou best willen zeggen ‘vrienden’ maar mannen in de friendzone heb ik bijna niet. Klinkt al beter dan niet, maar de friendzone is heel leeg hier). En vriendschap is eigenlijk iets wat we veelal voor lief nemen. Het lijkt alsof het belangrijk is, maar toch ook niet zo. We benadrukken eigenlijk, zoals heel veel in het leven, meer om hoe wij dingen ervaren, dan hoe belangrijk het is om iemand te kennen waar je gewoon altijd je hart kunt luchten. Zowel in goede als slechte tijden heb je vriendinnen nodig. En elke vriendin heeft natuurlijk ook een andere rol in je leven. Sommige vriendinnen kun je gezellig mee stappen, maar totaal geen diepzinnige gesprekken mee voeren. En andere zijn meer de huis mus, kun je wel gezellig op de bank zitten en dat gesprek aan gaan. Maar als je mazzel hebt... ben je vrienden met mij en ik kan alles! Daarnaast doe ik het ook altijd goed bij ouders, want ik ben wijs en opgeleid(dit is een verkoop praatje voor mijn volgende vriendschap campagne). En dan nog zal ik ook mijn tekortkomingen hebben hoor, want de perfecte mens bestaat nog niet en ook ik ben MAAR een schepping met zijn imperfecties. Maargoed, daar ging het allemaal niet over. We hadden het over het feit dat we vriendschap veelste vaak voor lief nemen. Ik heb letterlijk 1 vriendin die dood zal gaan met al mijn geheimen. Kan haar naam hier ook niet benoemen, want dan ben ik bang dat jullie haar zullen afpersen en dan moet ik haar omleggen(grapje hoor, maar ook weer niet xD). Toch merk ik dat ook al weet ze dat ik letterlijk een moord voor haar zou kunnen begaan, dat ik haar niet altijd die waardering geef. Het is en blijft een gegeven dat wij veelal denken dat mensen onze zijde niet snel zullen laten. En hoe meer iemand van je weet, hoe meer vertrouwen. Het vertrouwen zul je niet snel beschamen, maar de waardering zouden we meer mogen uitspreken. Tevens laat je mensen niet in de steek en gelden alle ongeschreven vriendschapsregels nog steeds naar al die jaren. Ik denk dat het een beetje het gevoel is ‘je weet pas wat je mist als het er niet meer is’. Daarom deze friendship appriciation blog. Geef je bestie een brasa en zeg haar ‘merci dat jij er bent’. Good friends are hard to come by en als je dan een goede hebt, waardeer en koester deze persoon dan ook. Want onthoudt, wie gaat er anders naar je luisteren als je WEER terug gaat naar die zak? Met wie moet je anders op vakantie? Wat drinken? Of gewoon slap lullen? Dat bedoel ik! Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page