top of page

Wist je het al? Ik ben vegetarisch


Misschien niet heel spannend nieuws of een hele openbaring, maar ik ben sinds kort vegetarisch. Een collega zei laatst tegen mij ‘maar jij lijkt mij helemaal niet zo’n geitenwollen sok type’. Haha, hierbij alweer de eerste misconceptie over vegetariërs. Mijn familie was ook al helemaal verbouwereerd, doordat dit echte karnivoren zijn. Dat deze verandering in levensstijl niet voldoende is misschien om de hulp van de diertjes te bevorderen daar ben ik mij heel bewust van, maar het is wel een begin. Wat wel leuk is om te vertellen, hoe ben ik eigenlijk tot dit besluit gekomen? Ik zal beginnen bij het begin. Al geruime tijd ben ik bezig met diëten(wat natuurlijk niks nieuws is, streef al zolang naar die Kim K body dat ik het begin kwijt ben). Tijdens het diëten gebruikte ik af en toe ook vleesvervangers, maar niet met een bepaald doel. Eigenlijk meer voor de eenvoud(kip marineren, klaarmaken en goed doorbakken, anders wordt jezelf nog een kip, is best wel een crime.). Na geruime tijd was ik het marineren van kip ook gewoon zat, het koste veel tijd en vergde meer van me dan ik voor mijn gevoel tijd voor had. Dus begon vlees gewoonweg weg te laten een paar dagen in de week. Tot zover nog geen afkeer voor vlees. Tot ik op een dag via een instagram story van een bekend iemand(geloof dat het maximilli was of iemand anders, durf het niet te zeggen) de oproep zag om ‘What the health’ te kijken. Na het uitgesteld te hebben en een weekend niks te doen te hebben, ging ik het maar kijken. Wat ik zag was niet algeheel schokkend, maar zette dingen wel in perspectief. Nou moet ik wel zeggen, ‘What the health’ preekt over het overstappen op de ‘Vegan lifestyle’. Hierbij eet je serieus alles op plant basis. Hier is Opzich niks mis mee, zij het niet dat ik DOL/VERKIKKERD/VERLIEFD/HELEMAAL IN DE WOLKEN BEN VAN KAAAAAAAAAS! En eieren. Daarnaast wordt er ook heel veel met ei gemaakt, zoals bij voorbeeld TAAAAART! And You know fattie loves Some cake! Eigenlijk niet eens zo zeer, maar het feit dat het mij ontnomen wordt geeft mij al het gevoel dat ik het wil eten. Heb er serieus over na gedacht om veganistisch te worden, maar het was voor mij net een brug te ver. Geen melk(geen probleem), maar ben wel dol op kwark en dat mag je dan ook niet. Er waren voor mijn gevoel meer dingen die je NIET mocht dan WEL, waardoor ik de keuze heb gemaakt om vegetarisch te worden. Hierbij heb ik toch het idee dat ik de diertjes een beetje red. Dit was bij mij ook het uitgangspunt, doordat ik na het lezen van een artikel toch wel even flink achter m’n oren moest krabben. Het verwerken van dieren veroorzaakt meer vervuiling dan auto’s, waarbij je te raden moet gaan ‘heb ik dit echt nodig?’. Mijn gevoel hierbij was NEE! Ik rij dan wel auto en ga totaal niet hypocriet doen, want ik weet dat dit natuurlijk ook super slecht is, maar als ik de wereld een beetje kan helpen doe ik dit graag(gaan we weer, ben gewoon een goedzak ;)). Heb alleen wel besloten dat ik graag een semi-vegetariër wil zijn, waarbij je AF EN TOE vlees eet. Het gaat hierbij om eenmalig in de aantal maanden. En dat gaat mij eigenlijk super goed af. Alleen als ik uiteten ga heb ik de behoefte om iets te eten met ‘misschien’ een bite. Aantal weken geleden was ik uiteten met een vriendin. Zij had biefstuk besteld, hiervan heb ik serieus 2 stukjes gegeten en dat was voor mij voldoende. Dat geeft maar weer aan hoe eenvoudig je jezelf eigenlijk nieuwe patronen kunt aanleren. Tevens hou ik ook van vis op zijn tijd. Het gaat hierbij allemaal om balans en caleidoscopisch denken, niet of of, maar en en. Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page