top of page

Zou ik een golddigger kunnen zijn?


Zoals wel vaker was ik een Z doc aan het kijken. Normaliter gaan deze docs over gezondheidszorg, allerlei intellectuele onderwerpen, afvallen, echter dit keer ging het over golddiggers. Hoewel ik hier nooit mee van doen heb gehad, heb ik mijzelf natuurlijk wel eens afgevraagd hoe mijn leven zou zijn als geld EINDELOOS was geweest. Op dat moment bedacht ik me, zou ik een golddigger kunnen zijn?

De definitie van een golddigger is natuurlijk iemand die een man zoekt om alleen zijn zakken leeg te troggelen(kort door de bocht). Best slim, want waarom zou je dat niet doen als iemand al zijn geld aan jou zou willen uitgeven?(eerlijk, wie is er vies van geld?) Het feit dat je je eigen handen niet hoeft te laten wapperen door te werken, maar gewoon je handje ophoudt en het krijgt?(beetje zoals toen je klein was, alleen kan je nu zelf werken en voor jezelf zorgen).

Ik spreek helaas niet uit ervaring, doordat mijn vriendjes uit het verleden nooit echt vermogend waren(niet zo dan, gelukkig kon eten er wel vanaf). Wel hadden zij hun eigen huis, dus zij deden het enigszins ook weer niet heel verkeerd. Hoewel de gedachten weleens door mijn hoofd zijn gegaan 'hoe zou het zijn als iemand al mijn rekeningen zou betalen?'(eenvoudig, dat is het gevoel, simpel).

Maargoed de vraag was, zou ik een golddigger kunnen zijn?(alsof dit een mogelijkheid is, net als een studie keuze). Hier heb ik serieus over nagedacht, net als of ik een stripper zou kunnen zijn(best ingewikkeld, maar komt erop neer dat ik niet zoveel geld verdien en het liefst wat meer zou verdienen. Dit verhaal word zelfs nog interessanter als je bedenkt dat een goede vriendin van mij zei 'als er nooit iets van ons terecht komt, kunnen we altijd nog strippers worden in Atlanta'. Hahahaha).

Naast stripper heb ik zelfs overwogen om 'sugar baby' te worden(is het een beroep eigenlijk? Want 'worden' impliceert dat er enige achterliggende kennis bij hoort om het te kunnen uitoefenen.#nietechtnatuurlijk). Deze professie houdt in dat je met je uiterlijk(hier ging het al mis #epicfail) rijke mannen in je onderhoudt laat voorzien. Best simpel, beetje mooi wezen en mensen kopen een nieuwe Mercedes (ik kom aan in Mercedes *Frenna voice*) voor je(dat kan ik met mijn bachelor niet eens bekostigen). Toch zitten er aan je handje ophouden altijd haken en ogen. Je staat dan bij mensen in het krijt zoals ze dat vroeger altijd mooi stelde. Gelukkig is de tijd van het krijt voorbij, alleen blijft het principe hetzelfde 'You can't get something for nothing'. Het is BIJNA geoorloofd als je het mij vraagt. Want als ik een Mercedes voor iemand zou kopen, verwacht ik eigenlijk ook dat je eeuwig bij me blijft(denk ik, Of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet =S). En het feit dat mannen met maar 1 ding kunnen denken, maakt het ruil middel voor al deze goederen natuurlijk eenvoudig. Volgens de profs(de golddiggers dus) moet je zo lang mogelijk wachten met seks, want anders krijg je niks meer? Het deed mij een beetje denken aan het jagen en veroveren. Zoals elke relatie eigenlijk wel gaat, maar nu is het hoofddoel jezelf verrijken. En hoe beter je bent in spelletjes spelen, hoe meer geld je eraan over houdt natuurlijk(Maar dat is logisch *Johan Kruijf voice*).

Mijn kritische noot is dan ook, als je zoveel geld hebt dat je ermee gaat strooien, strooi wat richting 'yours truely, moi'. Mijn conclusie is dat ik mijzelf er niet prettig bij zou voelen als iemand mijn rekeningen zou betalen, naast het feit dat ik gestudeerd heb, twee gezond handen en benen(alleen een verouderde knieschijf) heb, zou ik mij allermeest bezwaard voelen, doordat ik altijd geleerd heb om mijn eigen boontjes te doppen(weer die boontjes?). Het beroep golddigger is dan ook niks voor mij. Het maakt je enigszins afhankelijk en dat geeft mensen macht om druk op jou uit te oefenen(Net als de politiek #machteloos #datwiljetochniet). Tevens is het een manier om de liefde die iemand voor jou voelt te kopen, je moet zelf alleen bepalen hoe hoog jouw prijs is. Als er nog andere beroepen zijn die ik zou moeten uittestten? Laat me weten! Ik sta altijd open voor jullie suggesties! Fijn weekend! Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page