top of page

Eten of afvallen?


Volgens mij lijn ik al sinds de pubertijd. Was altijd al wat zwaarder, maar er was een periode, toen liep het echt uit de hand. Gelukkig heb ik altijd het inzicht gehad om te weten wanneer het echt klaar moest zijn. Dus toen ik 16 jaar was ging ik Sonja bakker volgen en was ik 16 kilo afgevallen in 4 maanden. Heb de jaren erna flink gejojo'd(als dit al een woord is, en of deze vervoeging klopt? Gelukkig ben ik geen deelnemer bij 'de slimste mens'). Zoals nu, op dit moment in mijn leven kan ik wederom wat hulp gebruiken. Dus heb ik via instagram iemand gevonden en heb ik een mealplan laten samen stellen. Een betaalbare en het zag er veel belovend uit! Je kunt zelf aangeven wat je voorkeuren zijn en waar jijzelf meer of minder van zou willen. Ikzelf ben aan het minderen met vlees(jaja Green peace hier #savedediertjes) en met koolhydraten(dit omdat ik na het eten bijna altijd wou slapen. ZzZZZzz). Mijn eerste week begon voortvarend! Ik ging lekker en als ik niet beter zou weten kwamen de groentes nog lang niet m'n neus uit! Totdat week 2 begon. Voor alle vrouwen hier, het was weer de maandelijkse feest week in mijn buik en naast dat je dan dood gaat van de pijn, heb je ook veel... TREK!!!! Voelde me net een uitgehongerd monster(een combinatie van Snorlex en koekiemonster met trekken van Jerry(van Tom en Jerry)). Heb hierin meteen ook mijn motivatie verloren voor healthy foods(klinkt veel chiquer zo dan al die groene groentes, want dat zijn het eigenlijk.). Ben wel op een punt, na jaren diëten dat het slechte voedsel mij weinig tot niet trekt. Chips, snoep en choco eet ik dan ook bijna nooit. Voor chips heb ik een gezonder alternatief(of popcorn of sun bright(bij kruidvat €1!)). Daarnaast heb ik bij dit voedingsplan het advies gekregen voor pure chocola. En ik had nooit gedacht dat ik dat lekker zou vinden! Toch merk ik dat ik van voeding, combinaties en hoeveel heden geen bal snap. Je moet minder consumeren dan dat je verbruikt, wat ook logisch is(want 100-102=-2. Rekenen kan ik als de beste, maar dit?! #help #ineedhelp #foodnotforthoughtbutforthetummy).

Na een voedingsschema te laten maken, Sonja bakker, kwam een collega(een lieve, met de zelfde issues als ik, altijd fijn als je niet alleen bent! #teamfatties!) met de gym bibble 2. Zover was ik niet om eerlijk te zijn, dat ik een boek over specifieke voeding had gezocht, voornamelijk omdat ik het idee heb dat je dood gegooid wordt met allemaal info waar je uiteindelijk nog niks van snapt(En dit is serieus! Kijk maar even voor de gein op body en fit.nl. Zoveel supplementen en poeders? Pillen?). Terwijl je volgens 'What the heath' gewoon 'vegan/plant based' moet eten en dan word je poppey? Ik ga heel eerlijk zijn, ik ben in het land van voeding en health echt de weg kwijt geraakt, MAAR! Toen kwam de bijbel (zo heet het immers? The gym bibble 2, soort van tweede testament.)! Het fijne aan dit boek is dat het op een hele simpele manier is vertaald naar 'gewone' mensen taal(want ik ben natuurlijk heel normaal?). De anatomie wordt wel in het kort toegelicht, maar dat vind ikzelf alleen maar fijn. Tevens wordt er heel concreet vertaald wat je allemaal mag eten. En daarin kan je natuurlijk met een beetje research en de 'myfitnesspal' app het ook vertalen naar wat jijzelf lekker vind of waar je misschien zelfs trek in hebt? Het is een voedingsschema gebaseerd op mensen die droog trainen en hierbij mag je(is mij opgevallen) veel meer dan normaal. Als het gaat bijvoorbeeld om onderhoudsdagen mag ik met mijn gewicht 2250 calorieën!!! Dat is echt heftig, maar als je, je houdt aan het aantal proteïnes zit je er ook zo aan. 'Cut'dagen zijn wel wat hongeriger, hier mag ik maar 1250 calorieën, maar met een marge van 250-500 extra. Het gaat dus niet om uithongeren! Ik ben nu pas begonnen, maar voel me niet beperkt. Naast dat ik geen uitgehongerd monster ben, merk ik nu al het verschil. Ik kan de gymbibble dan ook echt aanraden en wil je niet afvallen? Heb je wel altijd wat te lezen. Het lijkt voor mijn lichaam goed te werken, dus als jullie m'n strand foto's zien in december schrik niet! Ik ben het gewoon! Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page