top of page

Waarom wij vrouwen mannen niet begrijpen


Mijn favo onderwerp om over te schrijven. Mijn niet bestaande liefdesleven en mijn interactie met het mannelijk geslacht of beter gezegd, niet bestaand interactie. Overal op instagram en FB word je dood gegooid met stelletjes, liefde, geluk(BLEGH!). Hoewel ik hier zwaar allergisch voor ben, wil ik natuurlijk niet alleen eindigen(zoals een eenzame poezen vrouw, maar dan zonder poezen, want daar ben ik ECHT allergisch voor). Ik heb nog niet alles geprobeerd om aan de man te komen, dus valt het enigszins wel mee met hoe erg ik het vind om zonder te zitten. Toch probeer ik mannen altijd beter te begrijpen, want wie weet steek ik er nog wat van op? Misschien kan ik het in de toekomst gebruiken als de tijd wel rijp is(dat is wat ze zeggen. Wat ik niet helemaal geloof, want al vanaf m'n 19de ben ik 'JONG' en nu zijn we bijna 10 jaar verder en ben ik nog steeds op dezelfde plek 'JONG').

Op een luie zondag kwam ik via via via op de Instagram pagina uit van Derrick Jaxn. Iemand die preekt over mannen, relaties, stereotypes, You name it, hij maakt er filmpjes over(relatie gerelateerd dan). In eerste instantie ging ik niet meteen op zijn YouTube kanaal kijken, want ik had nog wat dooie mensen te zien op tv(ID, ik kijk graag naar dooie mensen, maar toch niet echt. Misschien meer de psychische gesteldheid van deze moordenaars?). Toen ik daarmee klaar was ging ik kijken naar Derrick. Een erg charismatische man met een aangename stem en charmant voorkomen. Ik heb in het verleden weleens de vlogs van 'guytalk' gevolgd, waarin zij duidelijk stelde dat mannen inderdaad maar met 1 ding konden denken(die mannen dan). Derrick niet, hij spreekt over de 'ECHTE' mannen, de mannen die trouwen en trouw zijn. De signalen die vrouwen zouden moeten oppikken om te erkennen dat mannen hulp nodig hebben of je tijd verdoen. Het is best komisch om te zien dat ik in alle filmpjes wel wat karaktereigenschappen van mannen uit mijn verleden herken. Van de mannen die 'LETTERLIJK' je tijd verdoen door alleen na 12 uur het bericht te sturen 'WDJ', want een hele zin schrijven heeft natuurlijk totaal geen nut als je behoeftes hoog zijn. Vragen hoe het met je gaat? Interesseert ze toch niet, als ze hun zaad maar kunnen lozen. Heb vernomen dat je mannen je moet laten missen, wat mij deed denken aan het boek 'de ideale vrouw is een bitch'. Algeheel begrijpelijk, want mannen houden van spelletjes spelen. Terwijl ik in mijn gedachten nog steeds geen tijd heb voor spelletjes, want ben veel te druk met jullie informeren over mijn niet bestaande liefdesleven, werken en zo afentoe sporten. Voor je het weet is de week alweer om? Maar het wekte wel mijn interesse door al die filmpjes heen te schiften en een achterliggende conclusie eruit te halen. Wij vrouwen begrijpen mannen niet, omdat wij altijd hopen, interpreteren en evalueren. Mannen zijn eigenlijk niet al te complexe wezens met een rationeel denkvermogen. Mannen denken vaak zwart/wit terwijl vrouwen vaak grijs denken. Wij willen bij alles een mening geven, een reden, een gevoel, terwijl mannen dat geen fluit uitmaakt. Wil niet zeggen dat zij op dieper intellectueel niveau niet bereikbaar zijn, maar geven dingen veel minder diepgang en betekenis. Als iemand je niet terug appt? DUHHH!! Dan vindt hij je dus kennelijk niet zo leuk. Behalve als je het uit vrouwelijk oogpunt gaat bekijken, wij houden hoop, 'zijn batterij was leeg', 'hij was druk', maar ondertussen zit hij wel dingen te like'n(ik voel de frustratie, je wilt bijna boos worden, maar hij laat duidelijk zien hoe hij over je denkt). Ons gevoel geeft veelal aan wat wij denken, toch gaan wij daar vaak niet op in en dat is onze schuld!(hoewel ik nooit de hand in eigen boezem zou steken of een sigaar uit eigen doos zou nemen..), is dit wel een wederkerende constatering(jaja dure woorden uit mijn HBO studiepakket, is het toch nog ergens goed voor). Veelal laten we ons gek maken door mannen, als zij zeggen 'doe niet zo gek!' Of 'denk je nou echt?'. Bij mijzelf merk ik soms dat ik mijn eigen gedachtes in twijfel ga nemen. Wat natuurlijk helemaal niet zo is, zij proberen gewoon twijfel te zwaaien(zoals advocaten dat altijd bij de rechter doen). Dat kwam dan ook duidelijk naar voren na het bekijken van al deze filmpjes.

Realistisch gezien komen wij ook van verschillende planeten. Hiernaast moet je ingedachte houden dat niet alles voor iedereen is. Wees blij als je niet door alle 'hyena's' heen hoeft te schiften! Wees tevreden met wat je hebt en wie je bent. Wat begrepen heb is dat 'vollere vrouwen' weer helemaal hip zijn!(HALLELUJA! Thanks Drake! Deze dikke dijen gaan dan toch echt iemand vinden!). Dus! Vertrouw op je gevoel, eet taart!, geef jezelf vooral geen tijd limiet en geniet! Je weet wat ze zeggen 'op elk potje past een dekseltje', alleen zijn sommige deksels zoek of heb je de verkeerde afmeting gepakt bij het uitzoeken. Xoxo

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page