top of page

Sonja bakker blog


Deze blog is zo lang verwacht! Ik heb erover gevlogd, maar is me tot op heden niet gelukt om hem te editten. Dan maar erover schrijven! Vind ikzelf ook leuker, want wie wilt er nou naar m'n grote hoofd kijken? (Ik niet xD). Zal vertellen hoe het allemaal begonnen is.

Heb tot begin dit jaar nog een dieet gevolgd genaamd Biamed. Dan (over)leef je op 2 maaltijd vervangers en 1 warme maaltijd per dag. Redelijk goed vol te houden, super aardige begeleiding, MAAR kost wel veel centjes (CHA CHANG!). Dus ik dacht, wil mij toch verdiepen in een gezondere leefstijl, laat ik een dieet boek kopen? Daar begon de ellende. Had namelijk de docu 'slim afvallen' gekeken op RTLZ en was hierna niet veel wijzer. Deze docu reeks ging over verschillende dieet vormen, bijvoorbeeld alleen groente, alleen vet, alles wat je wilt met calorie limiet, intermated fasting en ga zo maar door. Met deze diëten blijf ik het lastig vinden, omdat hierbij ook niet echt vast staat wat je wel en niet mag of hoe een maaltijd eruit ziet. Ik wou het goed aanpakken en niks aan het toeval overlaten. Mij werd geadviseerd 'my killerbody' van Faya Lourens, maar dit boek kost €20,-. Ik was nog niet overtuigd, tot ik een oude bekende tegen kwam Sonja Bakker! Heb ooit toen ik een jaar of 16 was dit dieet gevolgd met veel succes! Toen er tijd was ik 16 kilo afgevallen en woog toen 75 kilo. Niet dat ik toen gelukkig was, want geluk zit letterlijk tussen je oren. En als jij jezelf niet ziet als die persoon? Kun je wel 50 kilo wegen, maar blijf je jezelf dik en ongelukkig voelen. Des al niet te min is er veel verandert in mijn 'body image'. Voel me veel fitter en ook al ben ik 13 kilo zwaarder dan toen met Sonja, heb mezelf leren accepteren. Hiernaast zit het ook gewoon in mijn bouw, waarbij ik blij mag zijn dat ik van alles wat heb en niet naar Zuid Amerika moet om wat erop te laten zetten #bigbootybitches #PamalaAnderson. Toch streef ik(zoals bijna elke vrouw) naar een strakker, mooier, sexyer(ik weet zelf niet eens meer hoe ik eruit wil zien), maar -minder -is -goed -figuur.

Dus ik dacht, Sonja! Zij had een nieuw boek uitgebracht en dacht 'weet je, misschien helpt het wel'. De recensies gelezen en mensen waren wisselend, het zou niet lekker zijn en die bananen pannenkoek? BAH!(volgens de recensie). Heb wat gefilterd en het boek gewoon aangeschaft, anders wordt het nooit wat.

Ik was blij verrast! Veel nieuwe recepten! En erg veel potentie! Ik bleef 4 dagen sporten, omdat dit mijn passie is en de enige beweging die ik krijg(niet meteen alles opgeven). Dit was wellicht ook meteen m'n valkuil, want door mijn zware trainen en het weinig eten had ik ALTIJD HONGER! Het is dus echt geen sporters dieet!

Dit is ook meteen het aller aller aller ergste aan dit dieet! Ik was echt uitgehongerd! Na week 3,5 heb ik dan ook letterlijk alles gegeten waar ik trek in had. Tony heb ik gegeten(dit eet ik nooit!), een hele zak whole grain sunny chips(was echt heerlijk!) en zelfs nog ijs(waar ik bijna nooit behoefte aan heb).

Dit was serieus een van de eerste keren dat ik dit zo ervaren heb. Na een zware training vraagt je lichaam ook veelal om energie, maar door een calorie te kort ben je al gauw aan het overcompenseren(Het koekiemonster effect). Heb nog een paar keer geprobeerd om het dieet opnieuw te volgen, alleen leek de honger erger te worden xD(vast niet, maar Fattie had ECHT MAJOR TREK).

Heb toen ook maar meteen besloten dat dit niet de manier was voor mij!

Ben wel met alle eerlijkheid 4 kilo afgevallen, wat er nog wel af is, maar wat heb ik geleden! Wat ik wel moet beamen is dat het een uitgebalanceerd dieet is! Voldoende groente en fruit zitten er zeker in, maar onvoldoende om je honger te stillen(never nooit genoeg!).

Mijn conclusie is dan ook dat het dieet er succesvol kan zijn als je een kantoor baan hebt en weinig tot niet sport. Wellicht voor echte cardio bunny's, maar niet voor heavy lifters(jaja, call me Rambo!). Verder vermoed ik niet dat je onvoldoende vitamines binnen krijgt, want het is wel evenwichtig. MAAR het is niet geschikt voor sporters. And then again, nobody made a song about a flat booty Anyway? #eatcakeforthatcake! Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page