top of page

Geconfronteerd worden met onzekerheden


Onlangs moest ik naar de fysio. Heb al maanden last van mijn knie en moest er nu wel echt wat mee gaan doen. Kreeg het advies van mijn personal trainer om bij haar fysio te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan. Vertelde de fysio dat ik dol ben op hardlopen(jaja, doe meer dan wegrennen voor mijn problemen) en vond dat in het begin totaal geen probleem. Nu ging ik laatst langs en vroeg hij om mijn gewicht(want als je meer dan 72 kilo weegt, met mijn lengte), zou je blessure gevoeliger zijn. Kan ik begrijpen, maar wie bepaald wat jij doet? Geen onderzoek in ieder geval!

Voor de mensen die mij kennen en ook echt goed kennen, ben al mijn leven lang op zoek naar een oplossing voor mijn gewichtstoename. Daarom sport ik al jaren structureel en heb ik vlees grotendeels af gezworen en eet ik meer groentes. Tevens heb ik door de jaren heen bijna elk dieet gevolgd dat ik ken. De vraag kwam toen ook rauw op mijn dak en voelde me zwaar gekwetst(daarom schrijf ik er een blog over natuurlijk). Niet dat hij mijn geschiedenis kan weten, maar vrouwen en vragen naar gewicht? NO GO ZONE! Toen bedacht ik mij dat het een soort verborgen onzekerheid is, want ik zeg je heel eerlijk, ik zit niet zo met mijn gewicht. Daarnaast heb ik een goede conditie en ben ik GEZOND!(Wat niet te koop is). Maar toen dacht ik, als ik dit zo ervaar, zullen er vast ook anderen zijn die verborgen onzekerheden hebben?

Het klassieke overschreeuwerige type kennen we wel. Mensen die alles wegkopen? Mensen die een dure auto rijden voor aanzien, is allemaal verborgen onzekerheid.

Ik ging op zoek naar de oorsprong van dit probleem(als je weet waar het vandaan komt, kan je er misschien wat aan doen?). Het blijkt dan ook diep in je wortels te zitten, wat in mijn geval logisch is, aangezien ik al m'n leven lang op zoek ben naar de beste manier om op gewicht te blijven. Biamed, Sonja Bakker, calorieën tellen, als een bezetene sporten, Jup did it all! En toch heb ik de oplossing nog steeds niet gevonden(ik ben ook helemaal in de war op dit moment). Wat ook wel logisch is, want anders zouden we geen gezondheidszorg hebben, chirurgen geen werk(bypass chirurgen dan), dieet guru's geen werk, sportscholen dicht, je snapt hem wel(is ook gewoon een verdien model). Heb wat internet research gedaan en kwam tot de conclusie dat IEDEREEN wel onzeker is(hehe wat voel ik normaal opeens)! Wel allemaal op een ander gebied, maar toch hebben we wat gemeen. Hoe kom je er vanaf?(Dat vroeg ik mezelf ook af ook daar heeft Google antwoorden op! Geniaal dat google!). Quote:'Zeg je tegen jezelf dat je een kanjer bent en dat je het waard bent om een goed leven te hebben? Om te leven in overvloed (wat voor iedereen een andere betekenis heeft)'. Letterlijk citaat, maar het klopt wel. Het is geen kapsones of arrogantie als je jezelf helemaal het einde vindt(oke, helemaal het einde ook weer niet, toppertje dan, met een breezer ananas ;)). We zouden als mensen veel meer van onszelf moeten houden, want alleen zo leren we ook van elkaar houden. “No one saves us but ourselves. No one can and no one may. We ourselves must walk the path"- Budha. #ilovebudha #therealone. Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page