top of page

speeddaten 1:1


Hier is mijn lang verwachte blog over speeddaten. Had het al aangekondigd en nu is de tijd dan echt zover gekomen?! Het was voor mij, als voor meerdere best een zoektocht. Er zijn vele aanbieders, verschillende keuze mogelijkheden en vele beloftes. Als je geen match hebt mag je weer een keer terugkomen(dan zal ik vaak terugkomen, bedrijf is al failliet en nog heb ik niemand) en 91% kans op een match! Denk dat de statistieken bij matchfixing zelfs lager zijn. Dan zou er toch een charme aan moeten zitten, een toverspreuk, een gunnings van Freya de godin van de liefde, als het zo accuraat is?! Goed gelovig als ik ben heb ik gezocht op de? Prijs! Ik wil best investeren in liefde (als Jonna Fraser), maar bankroet hoef ik ook niet te gaan. Na wat recensies te hebben gelezen had ik een keuze gemaakt, aboutlove.nl. Goed aangeschreven met een ontspannen sfeer, daar houden wij van! De correspondentie verliep soepel en alles werd duidelijk toegelicht(zoals de weg, want ja ik ben een baas in verdwalen).

Ik had mij er al bij neergelegd solo te gaan, maar uiteindelijk wou er toch een collega mee! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! De locatie bevond zich bij het wtc, hoop zakenlieden, stoffige pakken en sukkels voor de liefde? Had er geen concreet beeld bij. Heb ooit voor mijn werk in het wtc gebouw moeten zijn en toen waren de uiterst charmante mannen in pak erg vriendelijk. Deze glimlachte en gaven mij niet de indruk dat ik verdwaald was. De reden blijft tot de dag van vandaag een beetje vaag. Waren zij onder de indruk van mijn voorkomen?(vast niet), dachten zij dat ik kwam collecteren? Dachten zij dat ik de nieuwe toilet juffrouw was? Geen idee. Was wel uiterst verrast.

Voor de speeddate wist ik ook niet zeker wat voor soort mensen hierop afkwamen. Zijn het alleen Amsterdammers? Mensen die er in de buurt werken? Net zulke zoekende als ikzelf? Geen flauw benul.

De dag voor het speeddaten was aangebroken en ik had mijn dag eigenlijk veel te vol gepland, met mijn vader op stap, met een vriendin in Haarlem op stap, sporten en nog de speeddate. Was veel te laat, dus heb aan mijn outfit weinig aandacht besteedt(het gaat toch om het innerlijk zeggen ze?) Moest hard rijden, want mijn metgezel stond al op me te wachten.

Eenmaal aangekomen was ik nog niet veel wijzer? Het leken mij aardige mensen, maar niet de mensen waarmee ik mijzelf samen zou zien. Want laten we eerlijk zijn, een hipster, met diploma, met humor, die tegen de stroom in zwemt, nooit aan een verwachting voldoet, die ook nog een beetje pit heeft en een beetje zweverig is? Daar zijn er niet veel van. Na het eerste gesprek kreeg ik wel de smaak al te pakken. Kletsen gaat mij redelijk gemakkelijk af, dus heb geen enkel moment de 4 minuten ervaren als lang. Toch merkte je wel verschil tussen de mannen. Het waren over het algemeen wel hoog opgeleide(dus best intelligent), echter allemaal een andere aanpak. De een sprak meer en de ander vroeg meer. De ene was oprecht geïnteresseerd en de ander dacht, 'Uhm jij bent echt mijn type niet'. Dan had je nog het handtastelijk type en de vloeibare moed gevallen. Mensen met weinig en met veel ervaring. Om niet in clichés te vallen, maar de mensen die dit vaker doen? #teamforeveralone(de types die ik tegen gekomen ben dan). Te gesloten of te puin(iets teveel van de vloeibare moed).

Al met al een hele ervaring als je het mij vraagt. Maar nou is de vraag, ben je nou echt 'gematcht'?! Nou om heel eerlijk te zijn, zaten er twee mannen bij waarmee ik langer een gesprek zou willen voeren, maar of dat nou mijn toekomstige 'baby daddy' wordt? Daar ben ik nog over in vertwijfeling. Daarbij moeten zij jou ook een 'Ja' geven, anders gaat het hele feest niet door. En je raadt het al? Het feest en de slingers met ballonnen kan afgezegd worden, want ik ben (nog steeds) #single #solo #foreveralone. Het is wel een hele ervaring met uiterst 'bijzondere' mensen. Heb alleen de mannen benoemd, maar over de vrouwen valt ook wel wat te zeggen. Er zitten hele leuke spontane vrouwen tussen, waarbij ik nog de gedachte had 'wij hadden best vriendinnen kunnen zijn?!' Maar ook de grijze mus types die echt op zoek zijn naar mannen om meteen mee te settlen. De types 'wannabe' voetbalvrouw ben ik ook tegen gekomen en de doorsnee vrouw, niet bijzonder niet verschrikkelijk, maar ook niet noemenswaardig. Dus mijn conclusie?! Wil je lachen en nieuwe mensen ontmoeten? Super initiatief. Het valt best mee en zo eng zijn ze helemaal niet. Zoek je de man van je dromen? Wie weet?! Nooit geschoten is altijd mis. Xoxo

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page