top of page

Positive mind, Positive life?


Een vloek of een zegen? Hoe je het ook wilt benoemen er valt over alles wel wat te zeggen. We worden hedendaags dood gegooid met 'mindfull' thinking, positief heretiketteren en tripple P. Alles moet positief en omgebogen. Is dit realistisch? Elke pessimist zal dit in twijfel trekken. Die zullen op elke oplossing een probleem kunnen bedenken. Dit is bijna hetzelfde als 'brutale mensen hebben de halve wereld' en 'als de wereld vergaat, bestaat Nederland nog 10 jaar'. Het sceptische zit immers in onze wortels lijkt het soms wel. Toch word je van sceptisch en brutaal zijn meestal niet gelukkig. Je voorziet overal problemen of mensen lopen met een grote boog om je heen, want niet iedereen wil je brutale bek elke keer horen. Maargoed dat was de vraag niet, helpt het om positief te te denken?

Dit is mijn visie hierop. Mensen die goed zijn in positief heretikketeren en RET(Rationele Emotieve Therapie, val ik nu toch echt door de mand. Ja ik heb MWD gestudeerd. Voor de mensen die dit nog niet wisten) denken zijn in mijn ogen veerkrachtiger. Want laten we eerlijk zijn, de gevoelens van teleurstelling, verslagenheid en falen zijn gewoon mens eigen. Het geen wat ons onderscheid is hoe wij ermee omgaan. Het wel bekende Nederlandse gezegde 'het leven gaat door' is in sommige situaties wrang, maar in sommige situaties heb je er meer baat bij om dingen los te laten. Als ik mijzelf als voorbeeld neem, ik heb regelrechte haat voor randstad rijders. Mensen die je verdrukken op de linkerbaan met 160 waar je 100 mag en dan rij jezelf al 115/120. Levensgevaarlijk wat zij doen en daar ontstaat mijn irritatie. Want het feit dat jouw leven niks waard is(jouw probleem), echter als jij tegen mij aan knalt heb ik wel een probleem. Ik heb wel genoeg om voor te leven, DUS TAKE A CHILL PILL! Alles wat niet nu of later komt, komt morgen. En dat is het positieve denken in dit geval. Maak je niet zo druk, niet om hen, maar geef jezelf ook die rust. Hij of zij rijdt door naar zijn of haar eind bestemming en denkt niet eens niet meer aan jou en je 4 plankjes. Hiernaast positiviteit trekt positiviteit aan. Mensen zijn sneller geneigd om een praatje met je te maken, advies te vragen en voelen zich sneller geneigd om je aan te raken(hier moet ik tot op heden nog aan wennen? Waarom raken mensen je aan? Ik raak ook geen vreemde mensen aan, dat is gewoon raar?). Het is helaas ook niet eenvoudig om positief te denken, maar denk aan het gezegde 'a negative mind will never have a positive life.' Al die cursussen en boeken zijn dan ook wel ergens op gebaseerd. Het is natuurlijk ook beter om positief te denken. Diep van binnen zijn wij eigenlijk moedwillige links denkende positivisten. maar!!!! Grote kant tekening. Sla niet door! Word geen positiviteitsguru, want dat is 1. Niet leuk voor andere(niet iedereen is klaar voor jou Minni Mouse, terwijl zij moppersmurf zijn) 2. Über naïef(laten we eerlijk zijn, soms werkt het heelal gewoon tegen je. Als je 3x valt, voordat je op werk bent? Is het gewoon niet jou dag) en 3. Niet realistisch(Het is niet elke dag fissa. Het is gewoon zo, soms zijn er andere mensen die jou humeur verpesten. Ligt niet aan jou, maar aan hun). Het brein trainen om het goede te zien in mensen en situaties is iets waar iedereen baat bij heeft, maar vergeet niet je bent en blijft een hormonale puinhoop. Sommige dagen ben je Dalai Lama en sommige dagen ben je Poetin and that's fine. Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page