top of page

Hoe kom je uit die ochtend dip?

Iedereen kent het wel, die monday blues. Je hebt een gezellig weekend achter de rug en dan is het weer maandag. Dan komen altijd deze gedachten bij je op 'is het echt maandag?' 'Ben ik niet toevallig vrij?' 'Hoe kan ik pijn hebben, maar niet dood zijn, zodat ik niet hoef te werken?' Dit geldt natuurlijk voor mensen die niet de allerleukste baan in de wereld hebben of voor de mensen die 'thuis werken'. Algeheel normale emoties en vooral te bedenken als je weet dat mensen alweer aan je hoofd gaan zeuren of die snelle Audi, bmw, Mercedes aso je opzij gaat drukken, want hij moet naar zijn veel belangrijkere baan dan jij, want jij bent maar de toilet juffrouw in je kleine economische auto.

Deze emoties zijn geheel begrijpelijk, maar hoe draai je dat gevoel om? Het is lastig maar niet onmogelijk!

Tips van Fallon de positiviteitsguru!

Tip 1: Draai feestmuziek! Dat is voor iedereen anders natuurlijk en ik oordeel daar ook niet over. Als jij Lady Gaga wilt draaien? Wees een 'monster' en hou een bad romance in de auto! Voor mij is het meestal iets met dancehall, vunzige deuntjes en eclectic dj's, waarbij de stripper/gangster/buda in mij los komt en dat helpt natuurlijk altijd om een maandag te beginnen.

Tip 2: Meme's lezen. Ik volg een paar instagrams die mijn gevoelens feilloos weten te vertalen in mijn onzinnige, best wel zinnige gedachten. Rumag, sarcasme only, je kent het wel. De smaak die je proeft in mijn blog, maar door mensen die er geld voor krijgen(wat maakt dat ik moet werken, omdat ik hiermee geen rekeningen kan betalen#kutleven).

Tip 3: Klagen bij andere die met je mee voelen. Dat geeft je het gevoel dat je er niet alleen voor staat, blijft er alleen niet inhangen. Dan word je ben ik bang net als de rest van het overgrote gedeelte van pessimisten die deze wereld telt.

Tip 4: Last but not least. Count your blessings. Is erg makkelijk om in negatieve gedachten te blijven hangen. Maar daar komen nooit positieve gedachten van. Dus na al dit geklaag, wees blij dat je je gezondheid hebt, dat je een baan hebt. En met een baan krijg je geld, met geld kun je eten kopen, kleren en vakantie en daar worden we wel blij en gelukkig van. Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page