top of page

Sporten, hoe blijf je gemotiveerd?


Nou laten we even beginnen met hoe het normaal gaat. Je gaat sporten, want je wilt ook een 'revange body' en denkt 'dat kan ik ook!' Die extra kilo's moeten eraf, je moet in een jurk of je wilt een keer een bikini aan deze zomer. Goed idee en zeker ook legitieme redenen om te gaan sporten. Zolang de motivatie bij jezelf begint heb je al een goed begin(dat is bij sporten zeker het halve werk). Maar dan gebeurd het, het word koud, het regent en iedereen vraagt je mee uiteten. Bij de weersverandering voel je al weerstand en na het eten is de drempel alweer verhoogd.

Iedere sporter kent dit gevoel. Voel je niet gek of ongemotiveerd. Denk ook niet 'ik zou willen dat ik ook die motivatie had', want het enige verschil tussen degene die wel gaat en de persoon die thuis blijft is wilskracht. Als ik na mezelf kijk heb ik vaak genoeg lood in m'n schoenen. Na werk ben je vaak moe en in het weekend ben je al blij dat je geen verplichtingen kent. Het lijkt elke week of je weken langer worden en dat je meer te doen hebt. Het geen wat je er dan toe motiveert bij mij is vaak mijn lichaam. Mijn fysieke uitstraling, als je traint ben je wat strakker en als je thuis zit voel je de kilo's je gewoon bekruipen. Helemaal geen fijn gevoel! Toch moet je niet opgeven! Het is normaal dat de je je de ene dag Tyra Banks voelt en sommige dagen Rick Ross(voordat hij was afgevallen, ja zo zwaar!). Wat bij mij helpt is vaak de file, dat klinkt heel gek, maar als ik meteen na werk na me huis ga sta ik veelal in de file. Om deze frustratie te ontlopen ga ik sporten en tegen de tijd dat je naar huis gaat? Weg vrij! GASSSSS! Wat ook helpt is leuke mensen in de sportschool, als je weleens een praatje maakt met de baliemedewerker heb je al zin om vaker te gaan! Geef toe aan je beperkingen. Sommige mensen verwachten dat als ze de sportschool inlopen dat ze eruit moeten zien als Vin Diesel of Kim K of net zo sterk moeten zijn, neem dit van mij aan, DAT HOEFT NIET! Train op jou niveau. Laat je vooral inspireren door andere sporters. Ik heb een vrouw in de sportschool die een 100 kilo squat doet, daar werk ik nog steeds naartoe, maar voel me zeker niet minder omdat ik het nog niet kan. En vooral deze, GEEF HET TIJD. Geef je lichaam tijd om te wennen, maar geef jezelf ook tijd om sterker te worden. Geef jezelf tijd om af te vallen. En het begint bij 'one simple change'. Xoxo


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page